Να απαγορευτεί η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ζητούν οι Ευρωπαίοι

Must read

Η πλειονότητα των κατοίκων στις ευρωπαϊκές πόλεις υποστηρίζει τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήες εσωτερικής καύσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από το 2030, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δημοσκόπησης (YouGov), που έγινε για λογαριασμό υποστηρικτών της προστασίας του περιβάλλοντος.

Από το σύνολο των 10.050 συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση, ποσοστό 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 μόνο αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη.

Η διαδικτυακή δημοσκόπηση έγινε τον τελευταίο μήνα με τη συμμετοχή ανθρώπων από 15 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης. Το 29% των ερωτηθέντων δήλωσε αντίθετο στην ιδέα του τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ενώ ποσοστό 8% δήλωσε ότι δεν γνωρίζει σχετικά με το ερώτημα που τέθηκε.

Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των συμμετεχόντων, από το 51% στην Αμβέρσα και το Βερολίνο έως το 77% στη Ρώμη, υποστήριξε την απαγόρευση.

Η ομάδα της καμπάνιας Transport & Environment (T&E), με έδρα τις Βρυξέλλες, που παρήγγειλε τη διαδικτυακή δημοσκόπηση, παρότρυνε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις προτάσεις τις για την περιβαλλοντική πολιτική, που πρέπει να υποβληθούν έως τον Ιούνιο.

«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι αυτοί που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα τοξικά επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν επιθυμούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να πωλούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που είναι αναγκαίο» δήλωσε η διευθύντρια της T&E για τα οχήματα Τζούλια Πολισκάνοβα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αξιολογήσει «σε ποια χρονική στιγμή οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να σταματήσουν να έρχονται στην αγορά», προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων στην Ε.Ε. για το 2030.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει αυτή τη χρονιά πιο δραστικές μειώσεις στις εκπομπές βλαβερών ρύπων από τα αυτοκίνητα, όπως επίσης και νομοθεσία για την επέκταση των υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας σχεδόν τριπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο οχήματα το 2020, άγγιξαν δηλαδή μεγαλύτερο του 10% των συνολικών πωλήσεων.

Τον προηγούμενο μήνα η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία και άλλες έξι χώρες παρότρυναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καθορίσει μια πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για την κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Η ημερομηνία αυτή θα πρέπει να εναρμονιστεί με τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050» δήλωσε Ευρωπαίος διπλωμάτης από μία από τις παραπάνω χώρες και πρόσθεσε: «Αν εξετάσετε τον χρόνο χρήσης των αυτοκινήτων, τότε θα πρέπει να σταματήσετε να προσθέτετε νέα αυτοκίνητα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης) στην αγορά το 2030».

Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της Ε.Ε., θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων και αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το 2030.

- Advertisement -

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article