Ανοδική πορεία στην Ελλάδα και παγκοσμίως για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το επόμενο στάδιο της αυτοκίνησης, κάθε μήνα αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα που βγαίνουν στους δρόμους. Σε παγκόσμιο επίπεδο πουλήθηκαν 3.124.793 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μαζί), ενώ το 68% αυτών ήταν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η πρώτη σε πωλήσεις ήταν η Tesla με 499.535 οχήματα, με το Tesla Model 3 να αποτελεί το πλέον αγαπημένο μοντέλο το 2020, ενώ στη δεύτερη θέση, έχοντας βάλει στόχο την κατάκτηση της πρώτης, είναι το γκρουπ VW Group με 421.591 πωλήσεις.

Στην Ελλάδα, ενώ το 2019 πουλήθηκαν 190 αυτοκίνητα, όταν το σύνολο των πωλήσεων ήταν 114.109 μονάδες, το 2020 πουλήθηκαν 679 όταν οι συνολικές ταξινομήσεις ήταν 80.977, αρκετά μειωμένες λόγω της πανδημίας. Από τα 679 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην χώρα μας τα 118 ήταν Peugeot e-208. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν τα μοντέλα VW I.D.3 (115), BMW i3 (68), Nissan LEAF (45), Skoda Citigo-e (38), Mini Cooper SE (32), VW e-up (31), Smart EQ Fortwo (30), Hyundai Kona Electric (24) και Peugeot e-2008 (24).

Ωστόσο, υπάρχουν και τέσσερις χώρες που ξεχώρισαν για τη σχέση τους με την ηλεκτροκίνηση. Η Ιαπωνία διαθέτει την πιο προχωρημένη τεχνολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Νότια Κορέα έχει τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης, η Κίνα τα περισσότερα κοινόχρηστα οχήματα και η Γαλλία τις καλύτερες προοπτικές για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Στην Ευρώπη είναι γνωστό ότι η Νορβηγία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων. Πέρυσι από τα 141.412 καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Νορβηγία τα 76.789 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Σε όλη την Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση γνώρισε αύξηση 91%, με τα plug-in υβριδικά οχήματα να σημειώνουν αύξηση κατά 173%. Το αγαπημένο μικρό ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη το 2020 ήταν το Renault Zoe.

Σύμφωνα με έρευνες, ένας στους δέκα ερωτηθέντες πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καλή σχέση τιμής και ποιότητας, ενώ οι μισοί (50%) πιστεύουν ότι βοηθούν στο περιβαλλοντικό πρόβλημα. Ως προς τη χρήση, τρεις στους δέκα πιστεύουν πως το χαμηλό κόστος συντήρησης είναι ένα πολύ καλό κίνητρο για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με το ίδιο ποσοστό να θεωρεί ότι οι φοροαπαλλαγές αποτελούν επίσης ένα βασικό πλεονέκτημα. Τέλος, δύο στους δέκα θεωρούν ότι το όφελος στάθμευσης είναι κι αυτό ένα πολύ θετικό κίνητρο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.