Σρι Λάνκα: Κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας από το ναυάγιο του «MV X-Press Pearl»

Must read

Tη βοήθεια της Ινδίας ζήτησε η Σρι Λάνκα για να προστατεύσει τις ακτές της από μια πετρελαιοκηλίδα που ενδεχομένως προκληθεί από το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «MV X-Press Pearl», το οποίο κατέκαιε πυρκαγιά επί 13 ημέρες στα ανοιχτά του λιμανιού του Κολόμπο.

«Ζητήσαμε τη βοήθεια της Ινδίας» δήλωσε σήμερα αξιωματούχος της χώρας που συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον περιορισμό της οικολογικής καταστροφής, η οποία έχει ήδη σημειωθεί, αλλά θα επιδεινωθεί αν προκληθεί πετρελαιοκηλίδα.

Το ινδικό λιμενικό συμμετείχε και στις προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο φορτηγό πλοίο στις 20 Μαΐου. Μάλιστα, ένα από τα πλοία του που φέρει ειδικό εξοπλισμό έχει ήδη αναπτυχθεί για να περιορίσει τυχόν μόλυνση της θάλασσας από πετρέλαιο προτού αυτό φτάσει στις ακτές.

Διαλυτικά πετρελαίου, πλωτά φράγματα και ξαφριστές επιφάνειας είναι έτοιμοι να χρησιμοποιηθούν αμέσως μόλις εντοπιστεί το παραμικρό δείγμα διαρροής πετρελαίου από το «MV X-Press Pearl», το οποίο άρχισε να βυθίζεται χθες Τετάρτη στα ανοιχτά των δυτικών ακτών της Σρι Λάνκα, σύμφωνα με τις τοπικές Αρχές.

Η πλοιοκτήτρια του φορτηγού πλοίου, η «X-Press Feeders», ανακοίνωσε ότι αυτό βυθίζεται αργά μετά την αποτυχημένη ρυμούλκησή του μακριά από τις ακτές της Σρι Λάνκα.

«Η X-Press Feeders (…) μπορεί να επιβεβαιώσει ότι η πρύμνη του πλοίου βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας σε βάθος περίπου 21 μέτρων και η πλώρη του έχει αρχίσει να βυθίζεται αργά» επεσήμανε σε σημερινή ανακοίνωσή της η εταιρεία.

«Ακόμη και αν η πρύμνη βυθιστεί, ένα μέρος του καταστρώματος και της γέφυρας θα βρίσκονται έξω από το νερό» εξήγησε ο Ιντίκα ντε Σίλβα, εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της Σρι Λάνκα σήμερα, καθώς το πλοίο των 31.600 τόνων έχει μήκος 186 μέτρα και ύψος 45 μέτρα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει καμία εμφανής ένδειξη διαρροής των 350 τόνων καυσίμου που διαθέτει το πλοίο. Ωστόσο ο κίνδυνος πετρελαιοκηλίδας και διαρροής τοξικών ουσιών παραμένει μεγάλος, καθώς το «MV X-Press Pearl» μετέφερε μεγάλες ποσότητες λιπαντικών και επιπλέον 81 εμπορευματοκιβώτια επικίνδυνου φορτίου, εκ των οποίων 25 τόνους νιτρικού οξέως.

Τόνοι πολυαιθυλένης που χρησιμοποιείται για τη συσκευασία προϊόντων έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.

Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε τη Δευτέρα από την Αυστραλία να βοηθήσει τη Σρι Λάνκα να εκτιμήσει το εύρος της οικολογικής καταστροφής, καθώς το νησί διαθέτει τη μεγαλύτερη βιοποικιλότητα στη νότια Ασία.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της Αρχής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος Νταρσάνι Λαχανταπούρα, ακόμη δεν έχει αποτιμηθεί το εύρος της οικολογικής καταστροφής, όμως η ίδια τόνισε ότι πρόκειται για τη χειρότερη που έχει σημειωθεί ποτέ στη Σρι Λάνκα.

Ο επικεφαλής της Καθολικής Εκκλησίας της Σρι Λάνκα, ο καρδινάλιος Μάλκομ Ραντζίθ, κατήγγειλε χθες ότι χιλιάδες αλιείς έχουν στερηθεί τα μέσα διαβίωσής τους εξαιτίας της μόλυνσης από το πλαστικό. Παράλληλα ζήτησε οι Αρχές της χώρας να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη επειδή επέτρεψαν στο πλοίο αυτό να εισέλθει στα ύδατα της Σρι Λάνκα.

Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και τη μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι Αρχές της χώρας εκτιμούν ότι η πυρκαγιά στο φορτηγό πλοίο προκλήθηκε από τη διαρροή νιτρικού οξέος και το πλήρωμα την είχε αντιληφθεί ήδη από τις 11 Μαΐου, αρκετές ημέρες προτού το «MV X-Press Pearl» εισέλθει στα χωρικά ύδατα της Σρι Λάνκα.

Τα τρία βασικά μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου, μεταξύ τους ο καπετάνιος και ο πρώτος μηχανικός, και οι δύο Ρώσοι, θα μείνουν στη Σρι Λάνκα μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα. Δικαστήριο ζήτησε την Τρίτη να κατασχεθούν τα διαβατήριά τους.

Μετά τη Σρι Λάνκα το «MV X-Press Pearl», το οποίο είχε αναχωρήσει από το Γκουτζαράτ της Ινδίας, θα κατευθυνόταν στη Μαλαισία και μετά στη Σιγκαπούρη όπου είναι εγγεγραμμένο.

Στο μεταξύ, οι Αρχές της Σιγκαπούρης ανακοίνωσαν ότι ξεκίνησαν ξεχωριστή έρευνα για τα αίτια του συμβάντος.

- Advertisement -

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article