Λίγο πριν επανεκλεγεί χθες Πέμπτη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν υποσχέθηκε να μην αφήσει να αποδυναμωθούν οι προσπάθειες για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, παρά τις διαφωνίες πολλών χωρών-μελών για το κόστος.
Σε έγγραφο με το οποίο θέτει τις προτεραιότητές της για τη δεύτερη θητεία της, που δημοσιοποιήθηκε λίγο πριν από την ψηφοφορία στο Ευρωκοινοβούλιο για την προεδρία της Κομισιόν, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δεσμεύτηκε να καταθέσει νέες πολιτικές για την Πράσινη Συμφωνία, συμπεριλαμβανομένου του δεσμευτικού στόχου για μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 90% έως το 2040, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
«Θα παραμείνουμε στον δρόμο των στόχων που τέθηκαν στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία» αναφέρει στο έγγραφο η -επανεκλεγείσα πλέον- πρόεδρος της Κομισιόν, αναφερόμενη στο πακέτο κλιματικών πολιτικών που αποτέλεσε τον πυρήνα της πρώτης πενταετούς θητείας της.
Αυτό σημαίνει ότι η επόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιμείνει στις πολιτικές για μείωση των εκπομπών και θα προτείνει μέτρα που θα βοηθήσουν τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, ενώ παράλληλα παραμένουν ανταγωνιστικές – μια «συμφωνία καθαρής βιομηχανίας» που η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν υποσχέθηκε να παρουσιάσει εντός των πρώτων 100 ημερών από την επανεκλογή της.
Εδώ και καιρό η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεχόταν πιέσεις να αποδυναμώσει την πράσινη ατζέντα της. Ακόμα και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, από το οποίο προέρχεται, ζητεί -μεταξύ άλλων- αναστολή της απαγόρευσης των νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης από το 2035.
Οι αναφορές του εγγράφου στην ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων τη βοήθησαν να διατηρήσει τη στήριξη των συντηρητικών ευρωβουλευτών.
Στο έγγραφο των προτεραιοτήτων της η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν επέμεινε στον στόχο για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, έναν στόχο που «προσφέρει προβλεψιμότητα για τους επενδυτές και τους κατασκευαστές». Δήλωσε ωστόσο ότι υπάρχει περιθώριο για τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα μηδενικών εκπομπών, τα οποία θα επέτρεπαν να συνεχιστεί η χρήση συμβατικών οχημάτων, κάτι στο οποίο επέμεναν ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.
Πηγή: in.gr