Βρετανία: Η παραγωγή αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά περίπου 1/3 το α’ εξάμηνο του 2021

Aυξήθηκε περίπου κατά 1/3 στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία, μετά την πτώση που κατέγραψε την προηγούμενη χρονιά, αλλά παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο σε σύγκριση με τη μέση παραγωγή πενταετίας.

Ο κλάδος της παραγωγής αυτοκινήτων στη Βρετανία προειδοποίησε ότι η Covid-19 συνεχίζει να προκαλεί προβλήματα στο προσωπικό αλλά και στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι βιομηχανίες αναγκάστηκαν να κλείσουν στη Βρετανία, καθώς η πανδημία έπληττε τη χώρα τον Μάρτιο της προηγούμενης χρονιάς, ενώ για το 2021 λειτούργησαν υπό την εφαρμογή μέτρων προστασίας, αλλά η παραγωγή τους επηρεάστηκε αρνητικά και από την έλλειψη μικροκυκλωμάτων (τσιπ).

Μερικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα καθώς μέλη του προσωπικού τους έπρεπε να απομονωθούν, αφού είχαν μολυνθεί ή είχαν έρθει σε επαφή με κάποιο κρούσμα, αλλά και επειδή ο αριθμός των περιστατικών μόλυνσης αυξήθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες.

Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 31% ετησίως στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου στα 498.923 οχήματα, καταγράφοντας άνοδο κατά 22% τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων (SMMT) που έδωσε έμφαση και στα προβλήματα εφοδιασμού με μικροκυκλώματα.

«Η παγκόσμια έλλειψη μικροκυκλωμάτων έχει μία μη προβλέψιμη επίδραση» σύμφωνα με τον υπεύθυνο της SMMT Μάικ Χοζ: «Όλοι οι κατασκευαστές έχουν πρόβλημα να δουν ακριβώς πώς θα εξελιχθούν οι προμήθειές τους αλλά και πώς θα τις διανέμουν στις εργοστασιακές μονάδες τους σε ολόκληρο τον κόσμο».

Η παραγωγή είναι πιθανόν να παραμείνει κάτω από το 1 εκατ. μονάδες αυτή τη χρονιά, αφού δέχθηκε ένα μεγαλύτερο πλήγμα, σε σύγκριση με αυτό που αρχικά αναμενόταν, από την έλλειψη των μικροκυκλωμάτων, σύμφωνα με την SMMT που επικαλέστηκε ανεξάρτητη εκτίμηση.

Ο τομέας της παραγωγής αυτοκινήτων στη Βρετανία βρίσκεται επίσης σε στάδιο προσαρμογής αναφορικά με τη νέα εμπορική σχέση του με την Ε.Ε., η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά του.

Οι επενδύσεις που ανακοινώθηκαν αυξήθηκαν κατά 25% στα 606 εκατ. λίρες (841 εκατ. δολάρια) για τη χρονική περίοδο μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου, κυρίως μέσω των δαπανών της κατασκευάστριας αγωνιστικών αυτοκινήτων Lotus, αλλά και της εταιρείας σχεδιασμού και ανάπτυξης οχημάτων Gordon Murray.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan και η μητρική της Vauxhall, Stellantis, υποσχέθηκαν νέες επενδύσεις τον μήνα που διανύουμε, καθώς ο αναφερόμενος βιομηχανικός τομέας πιέζει για περισσότερες βιομηχανίες παραγωγής μπαταριών, γιγαντιαίων διαστάσεων.