Χρ. Σταϊκούρας για Ελληνικό: «Από τις πιο σημαντικές αναπτυξιακές προτεραιότητες της κυβέρνησης»

Σκληρή ήταν η απάντηση του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα στον Αλέξη Τσίπρα και τον Γιάνη Βαρουφάκη κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου με αφορμή τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για τη σύμβαση διανομής του ακινήτου του Ελληνικού.

«Εάν δει κανείς τη φρασεολογία των κυρίων Τσίπρα και Βαρουφάκη για “ανίκανους, ψεύτες, τρωκτικά και κυβέρνηση καφενείο” φαίνεται γιατί είχαν συμπορευτεί, είπε ο υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «Ανταποδίδω όλους τους χαρακτηρισμούς. Εμείς θα συνεχίσουμε τον δρόμο της υπευθυνότητας, της σοβαρότητας και της μετριοπάθειας, απέναντι στον ολισθηρό δρόμο της “ανευθυνότητας” του κ. Τσίπρα, της “υπεύθυνης ανυπακοής” του κ. Βαρουφάκη, της κινδυνολογίας, αλλά και της “ανάληψης” κινδύνου για την υπερμετάδοση του ιού».

Για την κριτική του κ. Τσίπρα επί της σύμβασης του Ελληνικού αναρωτήθηκε εάν οι συνεργάτες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν τον… ενημερώσαν ότι το κόμμα ψηφίσατε επί της αρχής. «Είπε ότι είχατε λύσει όλα τα προβλήματα της επένδυσης, αλλά επειδή με προκαλέσατε, καταθέτω πίνακα που δείχνει ότι, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ είχε αναλάβει οκτώ πρωτοβουλίες για την προώθηση της επένδυσης στα τεσσεράμισι χρόνια που κυβέρνησε, ενώ εμείς αναλάβαμε 24 πρωτοβουλίες σε ενάμιση χρόνο» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών.

Όσον αφορά την  εκκίνηση της επένδυσης στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές αναπτυξιακές προτεραιότητες της κυβέρνησης, καθώς αφορά τόσο το σύνολο του κοινωνικού ιστού που δραστηριοποιείται πέριξ του ακινήτου του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, όσο και εν γένει την ελληνική οικονομία, λόγω της εμβέλειας του επενδυτικού έργου, «του μεγαλύτερου και πιο εντυπωσιακού πάρκου στην Ευρώπη».

Σημείωσε μάλιστα ότι, με μέγεθος μεγαλύτερο των 2.000.000 τ.μ., «θα αποτελέσει τον πυρήνα της σύνδεσης του θαλάσσιου μετώπου με τον ορεινό όγκο του Υμηττού και έναν σημαντικότατο και αναγκαίο πνεύμονα πρασίνου για τον αστικό ιστό της Αθήνας».

Σύμφωνα με τον υπουργό, η επένδυση θα αγγίξει τα 8 δισ. ευρώ, θα δημιουργηθούν 75.000 νέες θέσεις εργασίας κατά την πλήρη λειτουργία του έργου, συμβάλλοντας στην ενίσχυση κατά 2,4% του ΑΕΠ μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσής του, ενώ τα φορολογικά έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο, κατά την 25ετή επενδυτική δραστηριότητα του έργου (κατασκευή και λειτουργία), αναμένεται να ξεπεράσουν τα 14 δισ. ευρώ, σε φόρους εισοδήματος, εταιρικούς φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους ακινήτων και ΦΠΑ.

Για το θέμα της διανομής της έκτασης, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι αποτελεί προϊόν πολύμηνων διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και του ΤΑΙΠΕΔ από τη μια πλευρά και του φορέα της επένδυσης από την άλλη, ότι «όλα ξεκίνησαν από το μηδέν, από τη σημερινή κυβέρνηση» ενώ, δεδομένου ότι ο επενδυτής καθίσταται επιφανειούχος όλης της έκτασης για 99 χρόνια, «η διαπραγμάτευση, επί της ουσίας, αφορούσε την κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου επί του 70% της έκτασης, μετά αυτή την περίοδο αυτή».

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε επίσης στα τμήματα της έκτασης που θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου:

  • Το Δημόσιο διατηρεί την πλήρη κυριότητα της ζώνης εκμετάλλευσης όπου θα βρίσκεται το καζίνο, δηλαδή της μοναδικής ζώνης ανάπτυξης της περιοχής του τέως αεροδρομίου.
  • Στο Δημόσιο περιέρχονται επτά οικοδομικά τετράγωνα της βόρειας ζώνης πολεοδόμησης, που προορίζεται να αναπτυχθεί με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, ενώ θα αποτελεί περιοχή υπερτοπικού και πολυλειτουργικού χαρακτήρα, με κυρίαρχες χρήσεις εμπορίου, γραφείων, τουρισμού, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας, και συμπληρωματικά κατοικίας (με ποσοστό κατοικίας μόλις 10% της συνολικής επιτρεπόμενης σε αυτήν δόμησης).
  • Το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί την πλήρη κυριότητα ολόκληρης της νοτιοανατολικής ζώνης ανάπτυξης του παράκτιου μετώπου, όπου η υφιστάμενη μαρίνα διατηρείται και ενισχύεται με λειτουργίες εμπορίου και υπερτοπικού τουρισμού.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών «ο τεθείς στόχος της διακράτησης στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου τουριστικών υποδομών με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χωρική γειτνίαση ικανοποιήθηκε πλήρως». Τόνισε ακόμα την ιδιαίτερης σημασίας διατήρηση της κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου στη βόρεια ζώνη πολεοδόμησης «Πολεοδομικού Κέντρου Λεωφόρου Βουλιαγμένης», που θα αποτελεί περιοχή υπερτοπικού και πολυλειτουργικού χαρακτήρα, με κυρίαρχες χρήσεις εμπορίου, γραφείων, τουρισμού, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας: Ανάμεσα σε δύο σταθμούς μετρό, επί της πλέον σημαντικής Λεωφόρου που συνδέει το κεντρικό πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας με την παράκτια ζώνη Νότιου Σαρωνικού, το «Πολεοδομικό Κέντρο Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά» προορίζεται να αποτελέσει τον πλέον σημαντικό και οργανωμένο υποδοχέα παραγωγικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με τουρισμό και αναψυχή.