Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου» τοποθετήθηκε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
«Στο νομοσχέδιο αυτό βλέπουμε ότι οι αναφορές στη νησιωτικότητα είναι περιορισμένες και όχι ουσιαστικές. Η νησιωτικότητα είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να απουσιάζει από έναν νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ο σύγχρονος νομοθέτης δεν πρέπει να παραβλέπει το γεγονός ότι το 17,5% του πληθυσμού μας ζει σε νησιά, κυρίως σε μικρά, που δεν έχουν απαραίτητα καν αστικό ιστό. Ακόμη δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε το γεγονός ότι πολλά νησιά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, υπερβαίνουν τη φέρουσα ικανότητα κίνησης σε αυτά, όπως για παράδειγμα η Μύκονος, η Σαντορίνη ή ακόμα και η Ρόδος. Εδώ ακριβώς εντάσσεται και το ζήτημα της εποχικότητας στον σχεδιασμό του συνόλου των υποδομών, που θα έπρεπε ένα τέτοιο νομοσχέδιο να περιλαμβάνει» ανέφερε καταρχάς ο κύριος Σαντορινιός.
«Σήμερα που η Πολιτεία οφείλει να βελτιώσει το δίκτυο των μετακινήσεων, ειδικά για τα μικρά νησιά, όπου οι μετακινήσεις είναι απαραίτητες για την κάλυψη βασικών αναγκών, ο σχεδιασμός αυτός δεν υπάρχει… Είναι απαραίτητο η νησιωτικότητα να ληφθεί υπόψη σε μεγαλύτερο βαθμό. Πρέπει να βρεθούν έξυπνοι τρόποι ώστε από τη μια να γίνει σεβαστή η φέρουσα ικανότητα των νησιών και από την άλλη να σχεδιάσουμε την καλύτερη δυνατή διασύνδεσή τους» πρόσθεσε ο βουλευτής τους ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σχεδιασμός επί χάρτου, χωρίς κονδύλια όμως!
Παράλληλα, ο κ. Σαντορινιός ασκεί κριτική στην κυβέρνηση, επειδή -όπως υποστηρίζει- το νομοσχέδιο δεν απαντά στο πώς θα υλοποιηθεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός ούτε παρέχει τα κίνητρα για την εφαρμογή των μέτρων που προτείνονται: «Το νομοσχέδιο αυτό αναλύει τον σχεδιασμό για τα ΣΒΑΚ. Από κει και πέρα τι; Πώς υλοποιείται αυτός ο σχεδιασμός; Πώς θα υλοποιηθούν τα έργα; Πώς θα γίνουν οι μελέτες εφαρμογής; Η κυβέρνηση, πριν φέρει προς ψήφιση αυτό το νομοσχέδιο, πρέπει να απαντήσει στα ζητήματα της χρηματοδότησης αυτών των έργων και των μελετών εφαρμογής. Ταυτόχρονα πρέπει να βρεθούν και κίνητρα για την εφαρμογή τους».