Σαν Φρανσίσκο: Δρομολόγια από το πρώτο φεριμπότ που κινείται με υδρογόνο

Must read

Με ένα από τα πιο σύγχρονα φέριμποτ του κόσμου, το «Sea Change», θα μπορούν σύντομα να ταξιδεύουν οι επιβάτες στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, καθώς το συγκεκριμένο πλοίο κινείται με υδρογόνο αντί για ντίζελ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του καταμαράν 75 θέσεων τροφοδοτείται από κυψέλες υδρογόνου, σε διατάξεις στις οποίες το υδρογόνο αντιδρά ελεγχόμενα με οξυγόνο και δημιουργεί ηλεκτρική τάση.

«Όταν χρησιμοποιείς υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, το μόνο παραπροϊόν είναι ζεστό νερό. Έχει επομένως μηδενικές εκπομπές και είναι απολύτως καθαρό» δήλωσε στο δίκτυο CBS ο Ρον Ουίλι, πρόεδρος της αμερικανικής All American Marine που ναυπήγησε το φεριμπότ.

Στην πραγματικότητα, τα οχήματα υδρογόνου έχουν μηδενικές εκπομπές μόνο αν το υδρογόνο που χρησιμοποιούν παράγεται χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων. Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής υδρογόνου προέρχεται από χημική μετατροπή του φυσικού αερίου, μια διαδικασία που εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα.

Όμως στο μέλλον το υδρογόνο θα μπορούσε να παράγεται με καθαρές τεχνολογίες, όπως η ηλεκτρόλυση του νερού με ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το λεγόμενο «πράσινο υδρογόνο» θα ήταν ιδανική λύση για τις αεροπορικές και τις θαλάσσιες μεταφορές, στις οποίες ηλεκτροκίνηση δεν είναι βιώσιμη επιλογή.

Το υδρογόνο θα μπορούσε έτσι να περιορίσει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, από την οποία σήμερα παράγεται περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα – ποσοστό που υπερβαίνει το μερίδιο των αεροπορικών μεταφορών.

Ένα μεγαλύτερο φεριμπότ υδρογόνου ναυπηγείται σήμερα στην Ευρώπη και η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου θα μπορούσε να επεκταθεί στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.

- Advertisement -

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article