Τα τρένα υδρογόνου είναι το επόμενο βήμα όσον αφορά τη μετάβαση σε φιλικότερες προς το περιβάλλον σιδηροδρομικές μεταφορές, και ειδικά στη Γερμανία το επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να κινούνται τρένα της Alstom. Έπειτα από μια δοκιμαστική περίοδο σε διαδρομές της Κάτω Σαξονίας, τα τρένα θα αρχίσουν να εκτελούν σύντομα δρομολόγια σύντομα, όπως επιβεβαίωσε η Κάρμεν Σγουάμπλ, γενική διευθύντρια του δικτύου σιδηροδρόμων LNVG. Τα 14 επιβατικά τρένα Coradia iLint της Alstom θα εξυπηρετούν περιφερειακές γραμμές εκτός Αμβούργου. Η Alstom προωθεί τρένα που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμων εδώ και περισσότερο από μία πενταετία ως εναλλακτική λύση στους κινητήρες ντίζελ.
Η Alstom, n δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο κατασκευάστρια σιδηροδρομικού εξοπλισμού στο κόσμο, στις αρχές του μήνα δέχτηκε επίσης παραγγελία από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας για την κατασκευή τρένων που θα κινούνται και με υδρογόνο και με ηλεκτρισμό.
Επίσης η Siemens, αναγωνίστρια της Alstom, επίσης κατασκευάζει τρένα που κινούνται με υδρογόνο, με την ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρόμων να εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα έτη, καθώς γίνεται ολοένα και πιο αυστηρό το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων.
Υπενθυμίζεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης έχει μετατραπεί σε ηλεκτρικό μόνο στο 54% του συνόλου του κατά μέσο όρο και οι κρατικοί οργανισμοί θα δεχθούν σίγουρα αυξημένες πιέσεις προκειμένου να αντικαταστήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley, υπάρχουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης για τα τρένα υδρογόνου στην Ευρώπη, καθώς εκτιμούν ότι έως το 2050 ο συγκεκριμένος κλάδος θα φτάσει την αξία από 24 έως 48 δισ. δολάρια.
Η Alstom αναμένει ότι περισσότερα από 5.000 επιβατικά τρένα που κινούνται αυτή τη στιγμή με ντίζελ στην Ευρώπη θα έχουν αντικατασταθεί έως το 2035. Επίσης, υπολογίζει ότι το ένα τέταρτο του συνόλου των ευρωπαϊκών τρένων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα θα αποσυρθούν έως το 2050.