Το 2020 υπήρχαν περίπου 285.800 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, με σημαντικές αυξήσεις να παρουσιάζονται το 2011, το 2012 και το 2016.
Τα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα plug-in υβριδικά οχήματα κατέχουν μερίδιο 5,2%. Πλέον, η ηλεκτροκίνηση βαδίζει με γοργούς ρυθμούς και πολύ σύντομα θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στην αυτοκίνηση, επομένως η ανάγκη για αύξηση των σημείων φόρτισης είναι επιτακτική. Και όσο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα αυξάνονται και τα σημεία φόρτισης και πολύ σύντομα θα αποτελούν το βασικό στοιχείο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Το 2019 η Γερμανία είχε περίπου 40.000 δημόσιους φορτιστές, ενώ στη Νορβηγία αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος, καθώς είναι η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει περίπου 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη έως το 2030. Δηλαδή 10 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης απ’ όσες υπάρχουν σήμερα. Έως το 2015 αυτά τα σημεία φόρτισης ήταν σχεδόν μηδενικά σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Όπως έγινε στη γειτονική μας Ιταλία, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχει και ένα ακόμη πρόβλημα με τα σημεία φόρτισης. Η Γαλλία, η Γερμανία και οι Κάτω Χώρες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό άνω του 70% του συνολικού δικτύου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνιση γεωγραφική κατανομή των φορτιστών.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) και η Euroelectric που είναι η εκπρόσωπος των περισσοτέρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς παραγωγής, διανομής και παροχής ενέργειας, επισημαίνουν ότι θα πρέπει να τηρηθεί το σχέδιο που σχετίζεται με τα σημεία φόρτισης και προβλέπει ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης.
Σε επιστολή η ACEA δηλώνει ότι τα σημεία φόρτισης θα βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρικού δικτύου να βγουν μπροστά και να ετοιμάσουν τα μελλοντικά σχέδιά τους. «Η Επιτροπή της Ε.Ε. πρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής φόρτισης στα κράτη-μέλη» δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της ACEA Oliver Zipse, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της BMW.
Όλα αυτά όταν κάθε μήνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα για να πληρούν τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών της Ε.Ε. και αρκετές κυβερνήσεις ενισχύουν τα προγράμματα επιδότησης για να δώσουν επιπλέον κίνητρα ανόδου της ηλεκτροκίνησης.
Τέλος, στα πλάνα που έχουν τεθεί περιλαμβάνονται και περίπου 1.000 σταθμοί υδρογόνου έως το 2029, όπου, σύμφωνα με αναλυτές του αυτοκινήτου, θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη καινοτομία της αυτοκίνησης.