Την άμεση απόσυρση της πρόσφατης εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας που αφορά την οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα στα δημοτικά σχολεία ζητούν 54 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, καταγγέλλουν ότι η εγκύκλιος καταργεί την ελεύθερη επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία.
«Για πολλοστή φορά η υπουργός Παιδείας αιφνιδιάζει αρνητικά την εκπαιδευτική κοινότητα προχωρώντας στον περιορισμό του δικαιώματος των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ελεύθερη επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας» σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και αναφέρουν ότι με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας καθορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι από το επόμενο σχολικό έτος η οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας σε κάθε τμήμα χωριστά, και ακολούθως περικόπτεται η λειτουργία μεικτών παράλληλων τμημάτων για γερμανικά και γαλλικά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν παρά μόνο αν η επιλογή τους αποτελεί και πλειοψηφία στο σύνολο των μαθητών κάθε τμήματος.
Στην ερώτηση που κατατέθηκε με επικεφαλής τον Νίκο Φίλη γίνεται λόγος για ακόμα μία αναχρονιστική επιλογή της υπουργού Παιδείας και γίνεται επίκληση της ανακοίνωσης που εξέδωσε η ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία «είναι ξεκάθαρη η αντίληψη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Πρόκειται για μια ακόμη δραστική περικοπή σε προσωπικό και δαπάνες η οποία, όπως είναι φυσικό, έχει εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις για τη μαθησιακή διαδικασία και τους μαθητές».
Με την κατάργηση της δυνατότητας της ελεύθερης επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, όπως προκύπτει από τη σχετική εγκύκλιο, υποβαθμίζεται το δημόσιο σχολείο και η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε αυτό, καταστρατηγούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, μεθοδεύεται η μείωση του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ενισχύεται το καθεστώς των ωρομισθίων εκπαιδευτικών χωρίς εργασιακά δικαιώματα, αναφέρουν οι 54 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και προειδοποιούν ότι «θα συνυπάρχουν μαθητές δύο “ταχυτήτων”, αυτοί που διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους και άρα διαθέτουν και το κίνητρο της ουσιαστικής μάθησης, και μαθητές που θα εξαναγκαστούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν, γεγονός που καταργεί την έννοια της επιλογής και δημιουργεί αρνητικό παιδαγωγικό κλίμα».