Greenpeace: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κάνουν αρκετά για την απανθρακοποίησή τους

Παρά τις υποσχέσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στερούνται «συγκεκριμένων ενεργειών» για την απανθρακοποίησή τους και συγκεκριμένα για τη μείωση της χρήσης χάλυβα, υποστηρίζει η Greenpeace.

Ο οργανισμός υπολόγισε την κατανάλωση χάλυβα των αυτοκινητοβιομηχανιών χρησιμοποιώντας δεδομένα πωλήσεων τρίτων, από τη βάση δεδομένων της Marklines καθώς και ιστορικά στοιχεία για την ένταση άνθρακα στην παραγωγή χάλυβα από την World Steel Association.

Η Greenpeace σημείωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να απελευθερώσουν τον εφοδιασμό τους σε χάλυβα και να μειώσουν την κατανάλωση του υλικού μειώνοντας το μέγεθος των μοντέλων οχημάτων.

Καθώς η μετάβαση σε αυτοκίνητα με μπαταρίες μειώνει την ποσότητα των αερίων του θερμοκηπίου που απελευθερώνονται κατά τη χρήση ενός οχήματος, ένα αυξανόμενο μερίδιο των εκπομπών στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου προέρχεται από υλικά, ανέφερε σχετικά.

Οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου κατανάλωσαν 40 έως 67 εκατομμύρια τόνους χάλυβα το 2021, είπε η Greenpeace, εκτιμώντας ότι το αποτύπωμα άνθρακα των υλικών χάλυβα που χρησιμοποιούσαν αυτοί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μπορούσε να ήταν τουλάχιστον 77 εκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα (CO2) εκείνο το έτος.

Παρά τις μηδενικές δεσμεύσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν «συγκεκριμένες ενέργειες» για την αφαίρεση του άνθρακα από τον χάλυβά τους, ανέφερε σε έκθεσή της.

Από την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν όλο και περισσότερο να ακολουθήσουν μια πιο πράσινη στρατηγική αρχής γενομένης από την ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΕΥ και της Eurelectric, τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 55% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2030 σε σχέση με το 13% το 2022 αλλά για να συντελεστεί αυτό το άλμα στις πωλήσεις θα πρέπει να συντονιστεί ολόκληρο το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης σε συγκεκριμένους άξονες.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν το 27% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα, στην Ευρώπη διαμορφώθηκαν λίγο πάνω από το 20%, ενώ στις ΗΠΑ, αυξήθηκαν σε περισσότερο από 7%.