Στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά το 2026 θα επικεντρωθεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi και θα σταματήσει την παραγωγή οχημάτων εξοπλισμένων με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2033, σύμφωνα με ανακοίνωση της θυγατρικής του ομίλου Volkswagen.
Η εταιρεία θα ξεκινήσει σε τέσσερα χρόνια την παραγωγή του τελευταίου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πλαίσιο της αποφασισμένης «μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης», όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του ο διευθυντής της Μάρκους Ντούεσμαν, επισημαίνοντα παράλληλα ότι η ακριβής ημερομηνία που θα σταματήσουν οι πωλήσεις τέτοιων οχημάτων θα καθοριστεί από τους πελάτες και τη νομοθεσία.
Από την απόφαση αυτή ενδέχεται να εξαιρεθεί η Κίνα, όπου η Audi συνεργάζεται με τοπικές εταιρείες για την παραγωγή και την ανάπτυξη οχημάτων και είναι πιθανόν να υπάρχει ζήτηση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και μετά το 2033.
Σε άλλες περιοχές, η παραγωγή αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες ή ντιζελοκινητήρες σταδιακά θα αρχίσει να μειώνεται. Η Audi σκοπεύει να επιτύχει τον στόχο της ουδετερότητας στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το αργότερο έως το 2050.
Ο Ντούεσμαν δεσμεύτηκε, πάντως, ότι «ο τελευταίος κινητήρας εσωτερικής καύσης της Audi θα είναι ο καλύτερος που έχει κατασκευαστεί ποτέ».
Αυτή η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, υπό την πίεση των ολοένα και αυστηρότερων ευρωπαϊκών κανονισμών, εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλόδοξης προσπάθειας της μητρικής Volkswagen να προλάβει την ανταγωνίστρια εταιρεία Tesla. Ο όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 46 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα σε μια πενταετία για τον σκοπό αυτόν.
Η Volkswagen σχεδιάζει επίσης να παράγει μόνη της, σε έξι ευρωπαϊκές μονάδες, τους συσσωρευτές, ένα εξάρτημα-κλειδί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων σήμερα βρίσκεται στα χέρια Ασιατών προμηθευτών.