Ηλεκτροκίνηση: Να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις ζητά η αγορά – Αυξάνονται τα σημεία φόρτισης

Must read

Να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις για τις υποδομές ηλεκτροκίνησης και την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ζητούν οι εκπρόσωποι της αγοράς, ως επιτυχημένη «συνταγή» που έχει αποφέρει καρπούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα προγράμματα προώθησης των πράσινων μεταφορών.

Ήδη σε εξέλιξη είναι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και το πρόγραμμα για τα πράσινα ταξί ενώ το Φεβρουάριου θα «βγει» στη δημοσιότητα το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτροκίνησης σε όλη την Ελλάδα, όπως δήλωσε η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μιλώντας στο συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση «6th EcoMobility Conference». Πρόκειται για σχέδιο που αφορά τη δημιουργία 8.900 φορτιστών σε όλη την Ελλάδα το οποίο θα προσφέρει εν μέρει λύση στο βασικό πρόβλημα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης καθώς το δίκτυο διευρύνεται και από τα 58 δημόσια φόρτισης το 2019 και τα 2.000 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που έχουμε σήμερα θα φθάσουμε στις 11.000.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, ο κ. Δημήτρης Καββούρης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Συγγελίδη επεσήμανε ότι η ισχυρή οικονομία, το ευρύ δίκτυο φόρτισης και η κρατική επιδότηση αποτελούν τους τρεις παράγοντες που δείχνουν ότι αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση. Ο ίδιος εκτίμησε ότι θα υπάρξει ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια αλλά όπως επεσήμανε σημαντικό ρόλο θα παίξει το δίκτυο φόρτισης, ο σωστός σχεδιασμός (λαμβάνοντας για παράδειγμα υπ’ όψιν ότι το 65% των κατοίκων δεν διαθέτουν πάρκινγκ εκτός δρόμου) και η ενημέρωση των καταναλωτών από τις επιχειρήσεις και όλους τους εμπλεκόμενους.

Στο ρόλο των επιδοτήσεων αναφέρθηκε και ο κ. Ηλίας Πετρής, Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της NRG. Όπως σημείωσε, μια ενίσχυση των επενδύσεων οι οποίες δεν αφορούν μόνο στο φορτιστή αλλά και στις εργασίες που απαιτούνται και σε κόστη που πολλές φορές δεν φαίνονται μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της αγοράς. Προς αυτή την κατεύθυνση οποιαδήποτε βοήθεια ή επιδότηση για υποδομές ή αγορά οχήματος είναι σημαντική, όπως σημείωσε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΝ έχουμε φθάσει τις 7.800 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα το 2022 και ότι ο στόχος του 2023 είναι να ξεπεραστούν οι 11.000 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Κ. Σκρέκας: Η στρατηγική της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Από την πλευρά του ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κώστας Σκρέκας, αναφέρθηκε στην πολιτική βούληση προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

Ο εθνικός στόχος για το 2030 είναι ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό ενώ για το 2025 προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν ποσοστό 5% στις νέες ταξινομήσεις. Όπως ανέφερε ο κ. Σκρέκας, τον ενδιάμεσο στόχο τον έχει ήδη πετύχει η χώρα μας από το Δεκέμβριο του 2022 όπου το 12% των νέων ταξινομήσεων ήταν ηλεκτρικά και υβριδικά και περίπου το 6% αμιγώς ηλεκτρικά. «Είμαστε σε καλό δρόμο και αυτό οφείλεται στην απόφαση της κυβέρνησης να χαράξει στρατηγική που προωθεί την ηλεκτροκίνηση», σημείωσε σχετικά ο υπουργός ενώ επεσήμανε ότι το γεγονός ότι οι ταξινομήσεις σε επίπεδο έτους φθάνουν το 6% με 7% υποδεικνύει ότι η κοινωνία είναι έτοιμη και χρειάζεται κίνητρα. Τέτοια κίνητρα είναι τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα οποία προσφέρουν επιδότηση έως 9.000 ευρώ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και το πρόγραμμα για πράσινα ταξί με επιδότηση που φθάνει τις 22.500 ευρώ. Στο ίδιο πλαίσιο, προβλέπεται ότι από το 2026 όλες οι νέες ταξινομήσεις ταξί θα πρέπει να αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα και το 1/3 ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά.

Οι μεταφορές ενοχοποιούνται για το 1/3 των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πρασίνισμα των μεταφορών θα  προσδώσει εγχώρια αξία στην τοπική οικονομία και το ΕΣΕΚ είναι σχεδιασμένο με βάση αυτή τη λογική. «Να μην εισάγουμε μέσα παραγωγής ή φορτιστές ή συνθετικά καύσιμα από άλλες χώρες. Για αυτό το ΕΣΕΚ προσδιορίζει δράσεις και τομείς όπου θα γίνουν σοβαρές επενδύσεις για τομείς όπως είναι η αποθήκευση ενέργειας», υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας.

- Advertisement -

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article