Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GReco Island, η αραβική Masdar θα χρηματοδοτήσει το πρώτο πράσινο ferry που θα εκτελέσει τη διασύνδεση Πόρου – Γαλατά.
Η θαλάσσια διασύνδεση του νησιού με την ηπειρωτική χώρα στοχεύει στο να μετατρέψει την πορθμειακή γραμμή στην πρώτη γραμμή μηδενικών ρύπων στη χώρα μας, χάρη σε ένα εντελώς καινούργιο ηλεκτρικό ferry boat που θα μεταφέρει επισκέπτες από και προς το νησί.
Το ηλεκτρικό πλοιάριο, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία σε περίπου δύο χρόνια, εντάσσεται στη δεσμευτική συμφωνία χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου για την μετατροπή του Πόρου σε GReco Island, που υπέγραψε πέρυσι η ελληνική κυβέρνηση με την εταιρεία από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Μέσω της συμφωνίας αυτής, η Masdar δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει με 14 εκατ. ευρώ τη μετατροπή του Πόρου σε πράσινο και βιώσιμο νησί, υλοποιώντας, σε συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές και σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία, παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα.
Μεταξύ αυτών είναι και η ανάπτυξη ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος περίπου 7 MW, το οποίο θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των κατοίκων και του δήμου μέσω μιας ενεργειακής κοινότητας.
Στο μεταξύ, η υφυπουργός Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, από το βήμα του 8ου συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση μίλησε για τον σχεδιασμός του υπουργείου που προβλέπει την εγκατάσταση υποδομών παροχής ενέργειας των ελλιμενιζόμενων πλοίων από ξηράς, μέσω σύνδεσής τους στο ηλεκτρικό δίκτυο του λιμανιού (cold ironing). Η ηλεκτροκίνηση θα παίξει ρόλο και σε μεγαλύτερα πλοία, γι’ αυτό και το ΥΠΕΝ εξασφάλισε χρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης ύψους 100 εκατ. για cold ironing. Πρόκεται για ένα σχέδιο του υπουργείου που ωριμάζει, προκειμένου να εντοπιστούν τα κατάλληλα λιμάνια και οι υποδομές που θα χρειαστούν από την πλευρά του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρώπη στρέφεται ολοένα και περισσότερο στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων, καθώς το περασμένο φθινόπωρο ανακοινώθηκε η χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη (Δανία, Σουηδία, Γερμανία) προκειμένου να κατασκευαστούν υποδομές ηλεκτροδότησης πλοίων.
Πηγή: newmoney.gr