Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, το πρόγραμμα στήριξης της ελληνικής κυβέρνησης ύψους 166,7 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη.
Το έργο θα συμβάλει στην ασφάλεια και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού στην Ελλάδα και, γενικότερα, στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, χωρίς να στρεβλώνει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Mαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, ανέφερε ότι «ο νέος τερματικός σταθμός στην Αλεξανδρούπολη θα βελτιώσει τον εφοδιασμό και την υποδομή φυσικού αερίου όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Η Ελλάδα γνωστοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της να υποστηρίξει την κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, που θα αποτελείτο από μια Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) για τη λήψη, αποθήκευση και επαναεριοποίηση του LNG (συμπληρωμένου από μόνιμες υπεράκτιες εγκαταστάσεις, όπως σύστημα πρόσδεσης καθώς και ένα σύστημα υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου που θα συνδέσει το FSRU με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου της Ελλάδας (NNGS).
Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να βελτιώσει την ασφάλεια του εφοδιασμού όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τη Βουλγαρία, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς θα αποτελέσει μια νέα πιθανή πηγή ενέργειας που τροφοδοτεί τη διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας (IGB) .
Οι ελληνικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι ο τερματικός σταθμός LNG θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για υδρογόνο και ότι το έργο θα συμβάλει σε ένα καθαρότερο ενεργειακό μείγμα μέσω της αυξημένης χρήσης αερίου αντί για άνθρακα.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ελληνικό Δημόσιο χρησιμοποιώντας Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (ESIF), ιδίως κεφάλαια που ελέγχονται απευθείας από την Ελλάδα στο πλαίσιο της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης για την Ανάπτυξη 2014-2020.
Η υποστήριξη θα λάβει τη μορφή άμεσης επιχορήγησης ύψους 166,7 εκατομμυρίων ευρώ. Δικαιούχος της ενίσχυσης είναι η Gastrade SA, μια εταιρεία στην οποία συμμετέχει ο ελληνικός φορέας φυσικού αερίου (DEPA) και ο Βουλγαρικός Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Αερίου (Bulgartransgaz EAD). Η Gastrade θα είναι ο υποστηρικτής και ο χειριστής του νέου τερματικού σταθμού.