Ευρωκοινοβούλιο: Εγκρίθηκε η συμφωνία Euro 7 για τις εκπομπές των οχημάτων

Εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο -με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές- η συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο σχετικά με τον κανονισμό Euro, για την έγκριση τύπου και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται, για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά θα διατηρηθούν οι τρέχουσες συνθήκες του Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων. Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρούνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά τα πρότυπα της Ε.Ε. θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από το φρένο (PM10) για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

Για κάθε όχημα θα διατίθετια ένα «περιβαλλοντικό διαβατήριο», το οποίο θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας.

Επίσης, οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.

Ο εισηγητής Alexandr Vondra (Συντηρητικοί, Τσεχία) ανέφερε σχετικά: «Πετύχαμε την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα νέα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν οικονομικά προσιτά και ταυτόχρονα να δώσουμε τη δυνατότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον αναμενόμενο μετασχηματισμό του τομέα. Η Ε.Ε. θα αντιμετωπίσει επίσης τις εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά και θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της μπαταρίας».

Επόμενο βήμα, προτού τεθεί σε ισχύ, είναι η συμφωνία να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Πηγή: newmoney.gr